Dlaczego warto zadbać o treść?
Jak sprawić, by Twój serwis lub blog był widoczny, chętnie odwiedzany i czytany?
Przez ostatnich kilka lat promocja i pozycjonowanie serwisów w dużym stopniu sprowadzały się do produkcji i rozprzestrzeniania linków, których zasadniczym zadaniem było windowanie wyników w wyszukiwarkach. A właściwie należałoby napisać w wyszukiwarce. Dlaczego? Bo ponad 90 proc. ruchu organicznego w polskim internecie, czyli wizyt na konkretnych stronach poprzedzonych użyciem wyszukiwarki, pochodzi z Google. Oznacza to tyle, że firma Google ma w tym zakresie pozycję niekwestionowanego lidera, a używany przez nią algorytm, według którego wyszukiwarka klasyfikuje strony, ma kluczowy wpływ na to, co internauci znajdą w odpowiedzi na swoje zapytania.
Przez długi czas ambicją Google było wzorowanie się na indeksach naukowych, w wypadku których liczba cytowań świadczy o poziomie i wysokiej wartości merytorycznej. Dlatego to, gdzie strona pojawiała się w wynikach wyszukiwań, było zależne od liczby linków, czyli przekierowań z innych stron. Niestety, doprowadziło to rozwoju farm linków i innych sposobów sztucznego poprawiania swojej pozycji. Efektem takiego działania było masowe pojawianie się w sieci treści pozbawionej jakiejkolwiek wartości.
Na reakcję Google trzeba było wprawdzie długo poczekać ale wreszcie nastąpiła. Wskutek zmian w algorytmach wyszukiwania, jakie nastąpiły w październiku 2013 roku, liczyć się mają wyłącznie linki „naturalne”, czyli pochodzące z pokrewnych tematycznie i prawdziwych serwisów o znaczącym zasięgu. Znacznie wyżej znajdą się także strony mające wartościową treść. Proste i słabo rozwinięte internetowe wizytówki stracą na rzecz serwisów z rozbudowanymi opisami i wieloma podstronami.
Unikalna i wartościowa treść nie ma nic wspólnego z tworzonymi na masową skalę w mieszarkach synonimicznych tekstami. Unikalna i wartościowa treść powstaje dopiero w odpowiedzi na konkretne zamówienie klienta i jest dopasowana do jego potrzeb i wymagań. Artykuły powinny być oryginalne, cenne merytorycznie, a ich tekst musi być odpowiednio sformatowany.
Wykorzystaj tę szansę, spraw by Twoja strona była aktualna, rozbudowana i ciekawa. Skontaktuj się z nami, a zaproponujemy Ci rozwiązania i treść optymalnie dopasowaną do potrzeb i środowiska rynkowego, w którym funkcjonujesz.